JellyPages.com

Isnin, 3 Jun 2013

.::Trip Ke Kota Kinabalu::.

Bismillahirahmanirahim...

Lama sangat tak update blog ne... maaf la yer.. sibuk sikit dengan tempahan coklat untuk  Hari Ibu dan Hari Guru...Selamat Hari Ibu mak!! n selamat hari guru jugak untuk kawan2 aku yang jadi cikgu... Trip aku kali ne ke Kota Kinabalu, Sabah... Kami sambut hari ibu kat sana nak buat kelainan sikit, salu sambut kat rumah je... Kali ne bawak mak aku berjalan2... kami pergi tak lama... 2 hari 1 malam je... Sampai2 sana terus snokling...

Untuk ke pulau aku n family sewa Privet bot" 

Pulau Manutik




Pulau Manukan



 Pulau Sapi


Lepas je penat snokling... Terus drive ke kaki Gunung Kinabalu.. Stay ke Pine Resort, Sabah. Dari Bandar Kota Kinabalu,Sabah ke Kaki Gunung Kinabalu amik masa dalam 1 jam setengah. Kat Kaki Gunung ne sangat2 sejuk... best!

Sampai2 je terus makan... 



Nie la die tempat yang kami stay.

Lepas je check out, terus ke Kampung New Zealend, Sabah.. Tempat ne paling2 aku suke g best!!!  


Dapat rasa tak fill keseronokan aku?? haha
Aku sangat2 suke tempat ini.. nyaman sejuk je... Ilang segala sterss yang ada...

Peacceee~ Mak, aku, ajat, papa

Ice Cream... Yang diperbuat dari susu lembu yang segar... 

Ne tempat proses susu lembu... Masa aku datang pagi...
so tak dapat nak tengok proses pam susu lembu..

untuk bagi anak kambing n anak lembu ne makan harus kena beli makanan kat sini... Untuk rumput (RM1.00) susu (Rm1.50) 


Ne pulak tempat pengunjung bagi makan kambing & lembu...

Destinasi kami yang seterusnya, ke Kundasang War Memorial, Sabah. Sekali masuk kena bayar dalam rm 2. Kundasang War Memorial, merupakan semperna mengingati 2,428 tahanan warga Australia dan British yang mati ketika perang dunia ke 2...  Alang2 dah sampai sabah kan?? so masuk jela... 

Pintu masuk "Kundasang War Memorial"



Kusyuk membaca...

Aizat n papa

British Garden

Puncak Kundasang War Memorial

Senarai nama mereka yang telah terkorban

Pintu masuk bagi sesiapa yang ingin mendaki Gunung Kinabalu... 

Byeee.. Papa Selamat mendaki... hahaha..
Masa kami tiba di kaki gunung ne dalam keadaan hujan.. 
So tak dapat nak tgk trak mendaki yang diceritakan oleh rakan blogger.

Lepas je g kat Kaki Gunung Kinabalu, kami ke turun balik ke Pekan Kota Kinabalu, Sabah dalam perjalanan ke kami singgah ke "Rumah Terbalik".. 

Kaunter tiket...masuk ke bayar dalam Rm10 - Rm 15.

Hebatkan papa aku?? boleh angkat keta kancil cm tuh je... hahaha
Ne garas kereta kat rumah terbalik...
 

Sebelum masuk rumah ne... 
Kena pukul gong tuh dulu baru pintu rumah terbalik ini akan terbuka..


sebelum masuk jugak... rumah ne ada beberapa syarat perlu dipatuhi...



Ampaian terbalik

Tandas Terbalik

Kebun terbalik...
sebelum balik bergamba dulu...

Mitos rumah terbalik, kononnya dulu kat rumah ne ada budak yang sangat nakal.. Semua barang yang ada kat rumah ne sumenya terbalik akibat kenalan budak tu... Kat rumah ne ada beberapa bahagian.. Beranda, ruang tamu, dapur, bilik air, bilik tidur. 

Ne pulak kat Jambatan Tamparuli... Nak seberang ke jambatan ini sangat2 bahaya.. 

Di tepi pantai.... menikmati permandangan..

Menara tinjau.. Bandar Kota Kinabalu...


Masa untuk makan... 


Sebelum dan selepas...
Tak Sampai hati nak makan... tapi adik aku makan je.. sedap katanya...

Pasar Filipina...Sebelum balik, singgah jap beli ole2... 

Masa untuk berangkat pulang ke Kuala Lumpur....
Byeeee... KK~

Kesimpulan : Apa yang boleh katakan pada trip aku kali ini... Sangat seronok... penuh dengan ketenangan... Cume satu je... kat Kota Kinabalu ne susah untuk mencari makanan... Nak2 lagi di Kaki Gunung Kinabalu... sebelum ke oder pastikan tanya dulu halal atau tidak yer... bye..


1 ulasan:

  1. macam best kak.. ole-ole untuk saya xde ke? hehe nak jugak :)

    BalasPadam