JellyPages.com

Khamis, 20 Disember 2012

.::1st DAY TRIP KE BANDUNG::.

Assalamualikum~

Agak lama jugak la aku tak update blog ne, disebabkan kerja yang banyak dan menimbun2... Entri ne aku rasa dah basi tapi.. xkira aku nk cite jugak!! Alhamdulilah aku selamat pergi dan pulang.. Pengalaman first time ke bandung.. Disebabkan flight aku delay aku dapat tido kejap je kat Hotel Onyx di Bandar Jakarta.  





Gambar hotel ne aku amik dari google disebabkan flight badan aku penat, aku xsempat nk snap pic kat hotel ne..Ape yang aku boleh kata tentang hotel ne... mmg best dan sangat2 selesa~ Sarapan pagi yang disediakan pon sedap.... Kami bertolak dari Jakarta pukul 8 pagi diambil oleh pak supir... Oh yer lupe  pulak aku nk cite pasal supir aku... Oppss~ bukan pak supir yer tapi "mas" supir hahaha.. mas supir yang aku dapat hensome ok! muke seakan2 baim wong...sape suke tgk cite indon die kenal la sape baim wong .. cair mak okey.. tapi gigi die xcantik! aku agak kureng sikit klu laki yang giginye tidak cantik.. tak kisah la cm mana hensome pon kalu gigi die teruk mak xsuke... huhuhu untuk lelaki jaga la gigi anda... sambung balik cite mas supir tuh... nama die haris umur 24 tahun mak aku yang sebok2 tye nama & umur die.. ke mak aku pon dah terpikat dengan mas supir aku tuh??? oh tidak!! tapi die romantik bukakan pintu keta untuk aku angkatkan barang2 aku rasa dilayan seperti puteri raja la pulak hahaha sebb tuh mmg keja die aku je perasan lebih okey.. (-_-)" perjalanan dari jakarta ke bandung bergantung kepada jem.. tapi masa yg aku g 5 jam naik kematu pungung aku dok dalam keta lama sangat.. penat weh! bangun tido pon tak sampai2 lagi..  Kami tiba di pekan bandung pukul 1 tengah hari..  tapi cuaca xmengizinkan sebab hujan je sepanjang hari...

Tempat pertama kami pergi.. ke Rumah Mode~ bagi aku xde la best sangat ke sana sebab harga die lebih kurang harga kite kat malaysia ne klu murah pon murah sikit je kami juz jalan2 je ke sana sebab  xde benda pon nk beli yang beli pon along beli die punya wallet.. Ha yang tuh murah! dapat dalam 20rm lepas less.. 


"Rumah Mode with my papa, mak & ajat"
 tapi xdapat amik gamba dengan patung kat sana sebab cuaca xmengizinkan

Tempat ke dua kami pergi.. TOKO 3, kalau kat situ memang best!! banyak seluar jens ajat, along & papa mmg shopping sakan aku jens ne biasa2 je xde la minat sangat tapi rasa rugi pulak beli.. Yang special nye kat sana siap boleh "oter" free lagi xpayah nk susah payah cari kedai untuk potong seluar lagi..Mmg best la macam2 brand seluar jens ada kat sana adik aku la paling best "pau" je keja.. hehehe.

   Nie la die yang diceritakan oleh aku tadi...
TOKO 3 : tempat seluar jens.
  Suasana dalam TOKO 3
                                      

Tempat "oter" seluar.. My papa tengah tunggu turn seluarnye dipotong~

Taaaarrrraaaa~ 
Nie la hasilnye shopping kami di TOKO 3! 
Ne barang along, aizat & papa je okey! Deme shopping sakan...


Menu minum petang.. Tempe cicah kicap....

Makan malam kami tapau je sebab terlalu letih... 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan