JellyPages.com

Khamis, 20 Disember 2012

.::2nd DAY TRIP KE BANDUNG::.

Hari ke-2, kami dibandung aku bangun seawal 5 pagi waktu indonesia kalu kat kl aku waktu ne aku sedang alik dibuai mimpi kat indonesia kul 5 dah terang sangat2.. Hari ke-2 pagi2 lagi kami dah g ke Gunung Tangkuban Perahu sejuk sangat2... best weh!!! seronok ke sana... Ramai sangat orang.. tapi yang xbestnye orang yang menjual tuh ikut ke mana kami g... rasa menganggu pon ada.. huhuhu alang2 orang tuh ikut so aku jadikan die sebagai "Tourist Guide" dorg pon cerita la serba sedikit tentang sejarah Gunung Tangkuban Perahu...

Belakang gunung berapi yang still aktif
"Me dan family"






                Nampak x pokok yang ada kat belakang tuh..Uols nak tau daun yang ada pada pokok tuh boleh dibuat ulam katanya sape yang amal makan ulam tuh akan sentiasa awet muda..Mas tuh la dok yang bg tau kat aku...



Ne la die ulam yang aku cakap kan tuh.. sape yang makan boleh sentiasa kelihatan muda..
banyak tuh je yang aku dapat selebihnya mak aku yang amik.. katanye aku muda lagi xpayah makan... (-_-)" huhuhu.. Kena niat dulu sebelum makan.. 





See!!! ramaikan?? 
Tapi yang ramainye owg yang tukang jual... huhuhu
time ne nk tau pukul bape?? kol 7 pagi waktu indonesia


Bertapa sejuknye kat sana... time ne dah kol 11 pagi waktu indonesia still ada kabuskan?


Bergambar kenangan sebelum turun dari Gunung Takuban Perahu..


Singgah sebentar membeli buah.. Nenes kat sini manis sangat.. 
Masa beli nenas kat sini siap buang kulit lagi tinggal makan je..

Restoran Sangkuriang
Makan tengah hari kat sini.. Sedap~

Yang Hijau tuh Air Avacado... Sape nak cantik boleh minum air ne..
Dalam botol tuh, Orang indon panggil air teh botol rasanye cm air green tea..


Terbaaeekkkk~

Tidak kesampaian nak naik kuda ne sebab hujan...

Kami makan malam disini... tapi aku xingat la ape nama restoran ne... 
Restoran ne boleh nampak view bandung... 

Bergambar sebelum makan..

Makanan kat restoran ne memang terbaik!!


Nie view yang aku cakap kan tadi tapi mintak maaf la yer hanya gambar ini saje yang ada..
Pastu camera dah habis battery... 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan